Stages

Je mooiste stage vind je bij de Stichting Anton Constandse.

Wij zien het als een belangrijke taak studenten van verschillende studierichtingen de mogelijkheid te bieden om via een stage werk- en leerervaring op te doen in de GGZ-sector beschermd en begeleid wonen. Het gaat daarbij om het bieden van woonbegeleiding aan bewoners en cliënten.

Als stagiaire word je begeleid door een gediplomeerde begeleider. In de woonvormen krijg je te maken met onregelmatige diensten: vroege, late en eventueel weekenddiensten. Stagiaires doen echter geen slaap- en nachtdiensten.

Studierichting hbo-sph/mwd/v en mbo-mmz

Wij hebben in de beschermende woonvormen ideale stagemogelijkheden voor de studenten van hbo-sph/mwd/v en mbo-mmz. Vanuit deze woonvorm kun je bovendien kennismaken met de zorg voor cliënten die begeleid zelfstandig wonen.

De stichting heeft geen afdeling maatschappelijk werk met specifieke mwd taken. Voor de stagiaire worden de taken zodanig aangepast dat er geen problemen zijn om de leerdoelen te behalen en de juiste vaardigheden op te doen.

Studierichting hbo-p&a

Binnen de stichting is er de mogelijkheid voor een 3e jaars hbo p&a student om stage te lopen. Als p&a stagiaire ben jij werkzaam bij de afdeling personeel en opleidingen. Het betreft een meewerkstage waar je o.a. te maken krijgt met de personeelsadministratie, werving & selectie en opleidingen.

Samenwerking en officiële erkenning

Voor het plaatsen en opleiden van stagiaires werkt de Stichting Anton Constandse samen met diverse onderwijsinstellingen, zoals de Haagse Hogeschool, Mondriaan Onderwijsgroep, ID College en Hogeschool Inholland. Alle stagelocaties zijn officieel erkend door Calibris, het Landelijk Orgaan Beroepsonderwijs.

Stagevergoeding

De stagiaire ontvangt volgens de cao-ggz een stagevergoeding van EUR 305,- bruto bij een 36-urige stage.

Aanmelden voor een stageplaats

Je kunt je aanmelden voor een stageplaats op de pagina ‘Vacatures’.

Mochten wij een stageplaats beschikbaar hebben, dan zullen wij je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek met een begeleider op de locatie.