Rafael
deelnemer Haaitek

"Ik ben nu echt bezig met iets wat ik leuk vind."

Mijn verhaal

Stadstuinbouw

Heeft u groene vingers? Dan is het stadstuinbouwproject misschien wel iets voor u! Bij dit project worden op verschillende tuinen in de stad allerlei producten verbouwd. Dat doen we niet alleen omdat het leuk is maar ook om onze partners zoals, Brasserie Up, De Prael en De Haagse Zwam te voorzien van producten.

Geïnteresseerd?
Neem contact op met Michel van Steenbergen
m.v.steenbergen@stichtingantonconstandse.nl

Anton doet het zelf - De Bevers

De Bevers is een klusbedrijf in de breedste zin van het woord. Klusjes variëren van het ophangen van een schilderij tot het in elkaar zetten van een Ikea meubeltje en alles wat daar tussen zit.
Zoekt u een stoere tuinbank met of zonder tafeltje of plantenbak? De Bevers maken die graag voor u.
Klust u graag of wilt u dit leren? Neem dan contact op met:

Michel van Steenbergen
m.v.steenbergen@stichtingantonconstandse.nl

Haaitek

Haaitek is een bedrijfje dat zich bezighoudt met computerreparatie en –onderhoud.
Het is een initiatief van een woonlocatie voor jongvolwassenen met autisme. Deze locatie heet Valk en is onderdeel van de Stichting Anton Constandse. Veel cliënten van de stichting hebben (tijdelijk) geen werk, maar sommigen hebben wél veel verstand van computers. Daarom is er in het voorjaar van 2016 een leer-werktraject gestart. Dit is snel uitgegroeid tot een klein bedrijf. Begin 2017 zijn de deuren geopend voor de wijk, zodat er zoveel mogelijk mensen met hun computers kunnen worden geholpen.
Kijk voor meer informatie op: haaitek.nl

Op 4 april 2018 is er in het AD een artikel verschenen over Haaitek. "haaitek jongeren met autisme bijten zich vast in computerproblemen". Lees het hier.

Anton's Kitchen

Bij Anton’s Kitchen verwerken cliënten zelfgekweekte gewassen tot houdbare producten en verzorgen zij interne caterings.
Na het opzetten van een kleinschalige peperkwekerij op één van onze tuinen is besloten de gekweekte pepers tot sambal te verwerken. Na overweldigend succes is dit uitgebreid met andere producten en zijn diverse samenwerkingsverbanden tot stand gekomen. Momenteel worden er naast sambals, pesto’s, chutneys, gedroogde en verse kruiden en vergeten groenten gekweekt en aangeboden.

Sambals

Er wordt gewerkt op een non-profit basis. Eventuele inkomsten komen toe aan ‘Anton’s Kitchen’ zodat deze kan groeien en er meer mensen aan het werk kunnen. Werken bij Anton’s Kitchen geeft voldoening omdat de cliënten eigenaar zijn, zij bepalen het hoe en wat. Tevens is er sprake van (maatschappelijk) herstel in de vorm van het terugvinden van structuur, aangaan van sociale contacten, het dragen van verantwoordelijkheid, het hervinden van zelfwaardering maar bovenal de trots dat de door hen gemaakte producten in de smaak vallen!

Nu ben ik echt weer aan het werk!