Ondersteuning thuis

Woon je zelfstandig, maar loop je door psychiatrische klachten vast in je dagelijks leven? We ondersteunen je in je eigen omgeving (of woonsituatie) tot je zoveel mogelijk weer zelf kan.

Hulp in je eigen omgeving

Soms gebeuren er dingen in het leven waardoor je denkt: waar moet ik beginnen? Het groeit je dan even boven het hoofd. Als je door psychiatrische klachten (tijdelijk) ondersteuning nodig hebt, kunnen wij je helpen. Gewoon bij je thuis, in je eigen vertrouwde omgeving.

Samen werken aan je doelen

Je begeleider maakt samen met jou afspraken wanneer hij bij je langskomt. Dit is afhankelijk van wat er nodig is. Soms is één keer per week genoeg en soms is het nodig om elke dag af te spreken. Tijdens deze afspraken werk je aan de doelen, die je samen met je begeleider opstelt. Met je begeleider(s) bekijk je wat je kan en wat voor jou haalbaar is. En we maken een plan dat voorkomt dat je terugvalt.

Wat verwachten we van jou?

Je neemt zelf het initiatief in je herstelproces. Je begeleider stimuleert je hierin. Je doet je best om uit te voeren wat er is afgesproken. Wat je zelf kan, doe je ook zo veel mogelijk zelf. Lukt iets nog niet, dan helpen we je daarbij of we nemen deze taken tijdelijk van je over. We oefenen de vaardigheden, die je wilt leren en bieden de ondersteuning die je nodig hebt om (weer) zo zelfstandig mogelijk te kunnen functioneren. We werken altijd samen vanuit vertrouwen en respect voor elkaar.

Zinvolle daginvulling

Een goede invulling van de dag is belangrijk voor je herstel. Het geeft structuur, afleiding, zorgt ervoor dat je anderen ontmoet en is goed voor je zelfvertrouwen. Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van je eigen situatie. We helpen je met het vinden van activiteiten, die bij je passen.

Wat brengt een zinvolle daginvulling jou?

• Breng structuur aan in je dag;
  • Ontmoet nieuwe mensen;
  • Kom een stap dichter bij betaald werk of een opleiding;
  • Neem (weer) deel aan de samenleving;
  • Ontwikkel jezelf (verder) op verschillende gebieden;
  • Kortom: werk aan je herstel!

Bekijk hier welke activiteiten je bij ons kunt doen »

Wil je ondersteuning thuis?

Anton Constandse biedt ondersteuning thuis in de regio Haaglanden en Leiden, in deze gemeenten:

• Den Haag
      • Delft
      • Lansingerland
      • Leiden
      • Leiderdorp
      • Leidschendam-Voorburg
      • Midden-Delfland
      • Oegstgeest
      • Pijnacker-Nootdorp
      • Rijswijk
      • Voorschoten
      • Wassenaar
      • Westland
      • Zoetermeer
      • Zoeterwoude

De aanmelding voor ondersteuning thuis gaat via de gemeente, waarin je woont. Eerst ga je dus in gesprek met een medewerker van de gemeente. Jullie bekijken samen waar je hulp bij nodig hebt. Daarna krijg je een intakegesprek met een medewerker van Anton Constandse. Je bespreekt dan wat je wilt bereiken en wat er nodig is om je doelen te behalen.

Wil je je aanmelden voor ondersteuning thuis? Kijk dan op onze aanmeldpagina.

Wil je iets vragen?

Contact