Als vrijwilliger aan de slag bij de Stichting Anton Constandse

Vrijwilliger

De Stichting Anton Constandse is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Dankzij hun inzet worden de mogelijkheden van onze bewoners/cliënten om deel te nemen aan activiteiten vergroot. Vrijwilligers kunnen ook een belangrijke rol vervullen in de mate van participatie. Zij kunnen hét steuntje in de rug zijn voor onze bewoners/cliënten om diverse activiteiten weer op te pakken, zowel binnen maar ook buiten de deuren van de stichting. Als vrijwilliger kunt u al met een paar uur per week of maand een verschil maken. Vrijwilligers kunnen binnen de Stichting Anton Constandse ondersteuning bieden bij activiteiten  zoals samen koken, tuinieren, creatief bezig zijn of bijdragen als sportmaatje maar ook als chauffeur of bandcoach. Ook kunt u als vrijwilliger worden ingezet als “individueel maatje” van een bewoner om samen op stap te gaan, ondersteuning te bieden bij het bezoeken van een arts of gewoon voor een gezellig praatje.

Wat kunt u verwachten?

Als vrijwilliger kunt u rekenen op een goede introductie en begeleiding op de werkplek. De stichting beschikt over het NOV-keurmerk, Vrijwillige Inzet Goed Geregeld, dit houdt in dat de Stichting Anton Constandse haar vrijwilligerswerk succesvol en aantrekkelijk heeft georganiseerd. De stichting organiseert diverse bijeenkomsten en trainingen waar u aan kunt deelnemen zoals bijvoorbeeld een basiscursus psychopathologie of basistraining vrijwilliger in de zorg. Tevens kunnen vrijwilligers deelnemen aan diverse personeelsfeestjes, bijeenkomsten voor vrijwilligers en kunnen zij een kortingspas aanvragen waarmee allerlei voordelen te verkrijgen zijn voor onder andere. bioscoop of theater bezoek. Als vrijwilligers van de Stichting Anton Constandse bent u tijdens uw werkzaamheden verzekerd. Daarnaast ontvangt iedere vrijwilliger een reiskostenvergoeding.

Wat vragen wij van vrijwilligers?

De stichting zoekt enthousiaste en zelfstandige vrijwilligers die op een invoelende en ondersteunende manier de invulling van het leven van de bewoners/cliënten meer kleur geeft. U bent sociaal, kunt goed luisteren en heeft aandacht voor en interesse in de ander. Tevens bent u in staat een prettige sfeer te creëren en heeft u affiniteit met de doelgroep. Een speciale opleiding of werkervaring is niet vereist. Wel vragen wij van vrijwilligers dat ze met enige regelmaat aanwezig zijn en dat zij stevig in hun schoenen staan. Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Onze bewoners/cliënten rekenen op u.

Kennismaking

Tijdens een kennismakingsgesprek kijken we welke activiteit en locatie het best past bij u en uw wensen. U ontvangt een informatiepakket en we bespreken de ureninzet, rechten, plichten, werkzaamheden en begeleiding.

Interesse?

Bent u geïnteresseerd in vrijwilligerswerk, neem dan contact op met Judy Ruis, servicebureau activerings-, dagbestedings- en vrijwilligerszaken, aanwezig op dinsdag t/m vrijdag. Mail: j.ruis@stichtingantonconstandse.nl, tel: 070 – 308 46 71 / 06 – 12 50 54 63

Klik hier voor de vacatures