Verhaal | 12/6/2017

Tommy – activiteiten

“Ik ben Tommy, 37 jaar oud en werk als ‘medewerker activiteiten’ bij Stichting Anton Constandse. Daarnaast volg ik de opleiding ‘medewerker maatschappelijke zorg’ met toevoeging van ervaringsdeskundigheid vanwege mijn ADHD en verslavingsverleden.

Na een roerige jeugd in de visserij werd op mijn 24e ADHD bij mij vastgesteld. Dat maakte veel duidelijk. De behoefte aan duidelijkheid, het maken van schulden, het impulsieve en de agressie. Ik had door dat ik moest stoppen met varen. Het was te destructief voor mij. Hierdoor kon ik stoppen met de drank en de drugs. Na het varen had ik veel kantoorbanen maar dat was geen succes. De gemeente zag dat ook.

Omdat ik inmiddels 36 verschillende baantjes had gehad, zagen ze dat ik wel graag wilde werken, maar dat het op een of andere manier niet lukte. Ik werd vrijgesteld van sollicitatieplicht, kwam in de bijstand en kreeg de opdracht te gaan zoeken wat ik leuk vond. Ik kon als vrijwilliger aan de slag bij Stichting Anton Constandse om te ondersteunen bij (sport)activiteiten. Lekker buiten, en lekker met mensen bezig. Hier kan ik echt mijn ei kwijt. Ik ben daarom heel blij dat ik nu als werknemer in dienst ben van de stichting, en dat ik daardoor een opleiding kan volgen. Mijn ‘Hulk’ is gekalmeerd, ik hoef niet meer bang te zijn voor dat groene randje. Ondanks dat die veel ellende heeft aangericht, heeft hij me door een hoop ‘shit’ heen gesleurd.”