Verhaal | 1/5/2018

Dalil – vrijwilliger

“Tien jaar geleden kwam ik, na een roerige periode in mijn leven, binnen als vrijwilliger bij Stichting Anton Constandse. Ik ging aan de slag als chauffeur bij wat toen nog BW de Bruggenhof heette.

Ik werd er met open armen ontvangen en ben nooit meer weggegaan. In de afgelopen tien jaar heb ik hoogte- en dieptepunten gedeeld met  de collega’s; mijn 50e verjaardag, een relatie gekregen en verloren, opa geworden, de moeder van mijn kinderen is overleden en komend jaar word ik 60.

In al de jaren dat ik aan de slag ben heb ik nog nooit agressie of vervelende situaties meegemaakt in mijn bus. Dit komt denk ik door mijn positieve uitstraling en rustige houding. Wat ook helpt is dat ik alleen leuke dingen kom doen met cliënten, zoals sporten en zwemmen. Ik hoef ze verder nergens op aan te spreken.

De mooiste herinneringen heb ik aan de bewonersvakanties waar ik mee mocht; de mooie rivier de Moezel in Duitsland en die keer dat we gingen BBQ’en op een boot in België. Tijdens die reisjes voel ik mij echt onderdeel van de groep en zie ik een hele andere kant van de cliënten.

Buiten mijn werk voor de locatie, rijd ik ook het nieuwe personeel rond tijdens de introductiedagen. Hierdoor kom ik op personeelsfeesten altijd veel bekenden tegen.

Hoewel ik dit jaar 60 word, denk ik nog lang niet aan mijn pensioen. Ik voel mij fit en moet er niet aan denken thuis te gaan zitten. Ik ben van plan om nog zeker tien jaar met veel plezier te blijven!”