Abel

Beschermd wonen dichtbij het centrum

Abel is een woonvoorziening voor mensen van 21 t/m 27 jaar met een psychiatrische kwetsbaarheid. Er zijn 20 bewoners, die ondersteuning krijgen om weer (begeleid) zelfstandig te kunnen wonen. Je kan kort, maar ook langdurig bij Abel wonen.

Abel

“Abel heeft een leuke sportclub én een wandelclub: lekker met z’n allen uitwaaien!” – bewoner van Abel

De woningen bij Abel

• Elke bewoner een eigen kamer, waarvan sommige kamers met balkon
  • Gezamenlijke keuken op elke verdieping (er zijn 4 verdiepingen)
  • Gedeelde douche en toilet
  • Grote tuin

Abel is gevestigd in de Tasmanstraat, op loopafstand van het centrum. Hoewel je bij Abel je eigen kamer hebt, is er ook ruimte voor gezelligheid. In de keuken kan je met de andere bewoners koken en samen eten. En de grote tuin leent zicht goed als plek om te ontspannen of te barbecueën in de zomer. Het centrum van Den Haag is op loopafstand. De bewoners maken graag samen uitstapjes, spelen een potje tafeltennis of gaan samen op vakantie.

Ondersteuning op deze locatie

De stap naar volwassenheid en zelfstandigheid is niet altijd even gemakkelijk. Daarom helpen we je bij Abel om steviger in je schoenen te staan, ook als het even tegenzit. We bekijken samen met jou wat je wilt en nodig hebt om uiteindelijk zelfstandig te kunnen wonen.

Ligt een baan binnen je mogelijkheden? Dan bekijken we samen wat je graag zou willen doen en wat daarvoor nodig is. Ben je daar nog niet aan toe of heb je naast je werk tijd over? Dan bespreken we of er een hobby, studie of sport je dag leuk én gestructureerd kan invullen.

Daarnaast gaan we als groep aan de slag met vaardigheden, die iedereen moet kunnen om straks op zichzelf te wonen. Zoals koken en je woonplek schoonhouden. Maar ook hoe je met geld omgaat en hoe je vrienden maakt. Bij Abel krijg je deze vaardigheden zo goed mogelijk onder de knie en leer je om een vaste dagindeling aan te houden.