Scheepmakersstraat

Beschermd en begeleid zelfstandig wonen bij Hollands Spoor

Scheepmakersstraat is een woonvoorziening voor 30 mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid.

Scheepmakersstraat

“Wat is het hier fijn wonen: op loopafstand van het centrum en vooral ook gezelligheid en leuke activiteiten.” – bewoner van Scheepmakersstraat

De woningen bij Scheepmakersstraat

De Scheepmakersstraat heeft verschillende woonvormen:

• Beschermd wonen in een groep  – 12 appartementen, 4 personen per verdieping
  • Individueel beschermd wonen – 5 studio’s
  • Begeleid zelfstandig wonen – 9 studio’s  en 1 appartement voor 2 personen

Het moderne appartementencomplex aan de Scheepmakersstraat, op loopafstand van het centrum van Den Haag en station Hollands Spoor, is een fijne plek om te wonen. Heb je zin in een praatje, een kopje koffie of een spelletje? In de ontmoetingsruimte ontmoet je jouw medebewoners.

Ondersteuning op deze locatie

Wij leren jou om zo zelfstandig mogelijk te leven in een veilige woonomgeving. Ook stimuleren we je om te kiezen voor een regelmatig en gezond leven. Daarom is er veel aandacht voor activiteiten, ontspanning en sport. Je kunt bijvoorbeeld mee gaan zwemmen of met medebewoners naar de bioscoop. Ook de creatieve club en jaarlijkse vakantie zijn populair. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom: veel bewoners organiseren zelf bijeenkomsten en activiteiten.

Je krijgt ondersteuning op maat, want iedereen is anders. Jij hebt andere doelen, dromen en mogelijkheden dan je medebewoners. Wij helpen je om inzicht te krijgen in wat je wil en kan. Daarna maak je keuzes en onderneem je stappen. Dat doe je niet alleen: je kan steeds rekenen op onze ondersteuning.