Remarque

Beschermd wonen in Houtwijk

Remarque is een kleinschalige woonvorm voor mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid. Het is een locatie waar je rustig kan wonen.

Onder Remarque vallen de volgende woonhuizen:
• Gerrit van der Veenlaan | 8 bewoners
• Dr. J. Presserstraat | 4 bewoners
• Willem III straat | 6 bewoners
• A. Kortekaasplantsoen | 4 bewoners

Remarque

“Remarque voelt vertrouwd, geborgen en is een veilige plek om me te ontwikkelen.” – bewoner van Remarque

De woningen bij Remarque

• Elke bewoner een eigen kamer
  • Gezamenlijke woonkamer en keuken
  • Gedeelde douche en toilet

Remarque bestaat uit meerdere eengezinswoningen en appartementen in de rustige buurt Houtwijk, vlak bij het winkelcentrum van Loosduinen. In de gezamenlijke keuken kan je zelf of samen met de andere bewoners koken en eten. Een deel van het huishouden doen jullie zelf; de grotere schoonmaakklussen worden gedaan door een schoonmaakdienst.

Ondersteuning op deze locatie

Wij leren jou om zo zelfstandig mogelijk te leven in een veilige woonomgeving. Ook motiveren we je om te kiezen voor een regelmatig en gezond leven. Daarom is er veel aandacht voor activiteiten, ontspanning en sport. We organiseren regelmatig een gezamenlijk uitje en nodigen jou en jouw medebewoners uit om samen de feestdagen te vieren en op de jaarlijkse vakantie te gaan.

We bieden herstelondersteuning op maat, want iedereen is anders. Jij hebt andere doelen, dromen en mogelijkheden dan je medebewoners. We helpen je om inzicht te krijgen in wat jij wil en (al) kan. Daarna maak je keuzes en onderneem je stappen. Dat doe je niet alleen: je kan steeds op ons rekenen.