Duinstraat

Beschermd wonen in Scheveningen

Duinstraat is een woonvoorziening voor mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid. De 17 bewoners zijn van alle leeftijden en hebben verschillende achtergronden. In een veilige woonomgeving met veel regelmaat werk je hier aan een zelfstandig(er) leven.

Duinstraat

“Ik wil hier nooit meer weg!” – bewoner van Duinstraat

De woningen bij Duinstraat

• Elke bewoner een eigen kamer met badkamer en keukentje
  • Gezamenlijke woonkamer en keuken

Niet ver van het strand van Scheveningen ligt locatie Duinstraat in een monumentaal pand. Duinstraat hecht veel waarde aan een gezonde leefstijl. Denk aan gezonde maaltijden, die je eventueel zelf maakt, en samen met je huisgenoten in de grote, gezamenlijke keuken eet. Er is ook aandacht voor sport en ontspanning (met of zonder ondersteuning). Zoals samen zwemmen, naar de bioscoop, kartbaan of een pretpark. Ook is er ieder jaar een gezamenlijke vakantie.

Duinstraat is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, dus een ritje naar het strand is zo gemaakt. Vooral ’s zomers leuk om met zijn allen een ijsje te gaan eten! Op alle gebieden wordt eigen inbreng gestimuleerd, zodat bewoners meebouwen aan een fijne woonplek die bij ze past. Heb je ideeën? Die zijn zeer welkom!

Ondersteuning op deze locatie

We ondersteunen je bij jouw persoonlijke doelen en wensen. Samen bekijken we hoe je deze bereikt. En welke stappen je gaat zetten om vol te houden.

Naast deze individuele ondersteuning op maat zijn er drie algemene aandachtspunten: zorgen voor een veilige woonomgeving, vasthouden aan regelmaat en kiezen voor een gezond leven. Je merkt dat bijvoorbeeld aan de aandacht voor regelmatige ontspanning en sportactiviteiten die we organiseren.