De Gheijnstraat

Beschermd wonen in het Regentessekwartier en Loosduinen

Op De Gheijnstraat wonen volwassenen met een psychiatrische kwetsbaarheid in combinatie met een verslaving. De Gheijnstraat is een ‘droog huis’. Dat betekent dat je hier geen drugs, alcohol of niet-voorgeschreven medicijnen mag gebruiken. Je kan hier terecht als je minimaal zes maanden geen drank of drugs hebt gebruikt. De medewerkers op deze locatie, maar ook jouw huisgenoten, ondersteunen je om te leven zonder alcohol en/of drugs.

Onder De Gheijnstraat vallen:
• De Gheijnstraat | 13 bewoners
• Newtonstraat | 6 bewoners

De Gheijnstraat

“Twee dingen zijn zó fijn: dat er aandacht is voor mijn verslaving en dat er iemand aanwezig is als ik het moeilijk heb.” – bewoner van De Gheijnstraat

De woningen in De Gheijnstraat

• Elke bewoner een eigen kamer
  • Gedeelde douche, toilet en keuken
  • Gezamenlijke woonkamer
  • Ruime, zonnige achtertuin (als de zon schijnt, natuurlijk!)

Vind je het leuk om samen met de andere bewoners of medewerkers op deze locatie te koken en te eten? Dan kan je je hiervoor opgeven. In de zomer kan je gezellig barbecueën in de tuin. Ook doen de bewoners regelmatig sociale dingen met elkaar, zoals koffiedrinken of spelletjes spelen. Je kan ook meedoen aan uitjes: naar het strand, de dierentuin of de bioscoop. En als je wilt, kan je elk jaar ook mee op de gezamenlijke vakantie.

Ondersteuning op deze locatie

Op De Gheijnstraat krijg je individuele ondersteuning volgens een plan dat we samen met jou opstellen. We helpen je bij het invullen van je tijd en een leven zonder alcohol en/of drugs. Zo bereiden we je voor op het zo zelfstandig mogelijk wonen. Jouw eigen doelen, wensen en mogelijkheden zijn belangrijk voor de stappen die je maakt. We kijken daarom samen met jou zorgvuldig naar wat je wil, kan en wat je nog nodig hebt. Je hebt op De Gheijnstraat ook veel steun aan de andere bewoners. En zij aan jou!