Botter

Beschermd wonen in Den Haag Zuidwest

Bij Botter wonen 22 (verslaafde) dak- en thuisloze mannen en vrouwen met een psychiatrische kwetsbaarheid. Het is een plek waar je tot rust kunt komen en weer regelmaat in je leven kan opbouwen. Gebruik van verdovende middelen is onder voorwaarden toegestaan.

Botter

“Ik ben blij dat ik er met mijn verslaving mag zijn!” – bewoner van Botter

De woningen bij Botter

• Elke bewoner een eigen kamer met wastafel
  • Gezamenlijke woonkamer
  • Gedeelde douche en toilet

Bij de Botter in Den Haag Zuidwest streven we naar een huiselijke sfeer waarbij respect voor elkaar en veiligheid belangrijk zijn. Er is een dagelijkse structuur. Die bestaat voornamelijk uit het op vaste tijden verstrekken van medicatie, gezamenlijk eten en koffiemomenten. In de woonkamer kan je met je medebewoners spelletjes spelen of televisie kijken.

Ondersteuning op deze locatie

Met je begeleider(s) kijk je naar praktische zaken die geregeld moeten worden. Bijvoorbeeld op het gebied van financiën en lichamelijke gezondheid. Daarnaast kijken we naar jouw wensen en mogelijkheden voor de toekomst. Werken aan een ander leven is een hele uitdaging, maar vaak ook gewoon leuk. Als je verslaafd bent en ook daaraan wilt werken, gaan we jou daarin professioneel ondersteunen.

Verder heeft Botter allerlei mogelijkheden voor sport en ontspanning die jou helpen om nieuwe vrienden te maken en sterker en gezonder te worden.