interview Ypsilon: ‘Zo normaal mogelijk’

22 juni 2017

“Bij de Stichting Anton Constandse staat de mens centraal en niet de aandoening”, aldus bestuurder Lidy Zaat. In het tweede kwartaalblad van dit jaar van Ypsilon, de vereniging voor familieleden van mensen met een verhoogde kwetsbaarheid voor psychose, staat een groot interview met haar gepubliceerd. Hierin legt zij uit op welke wijze de organisatie heeft ingespeeld op de transitie naar de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), het omarmen van de herstelvisie en op welke wijze cliënten gestimuleerd worden regie te nemen over hun leven, op een manier die bij hun past.

Geïnteresseerd in het volledige artikel? U kunt het hier lezen.

Ypsilon is een vereniging van familieleden van mensen met een verhoogde kwetsbaarheid voor psychose, opgericht in 1984. De vereniging telt zo’n 6.000 leden. Ypsilon is een landelijke vereniging met 45 afdelingen verspreid over het land. Daarbij behartigt zij de belangen van familie en patiënt, geeft voorlichting en informatie en organiseert lotgenotencontact.