Beschermd wonen

Bij beschermd wonen biedt de Stichting Anton Constandse in de regio Den Haag een veilige en weinig eisende woonomgeving voor kleinere of grotere groepen mensen met een psychische aandoening. Op sommige locaties is 24 uur per dag begeleiding aanwezig. Andere locaties zijn bedoeld voor mensen die al meer zelfstandigheid aan kunnen. Een aantal woonvormen is bedoeld voor cliënten met een specifieke zorgvraag zoals Korsakov of ASS (Autisme Spectrum Stoornis). Ook mensen met een combinatie van problemen zoals een psychische aandoening en verslaving of een combinatie van psychische en lichamelijke beperkingen kunnen bij ons terecht voor beschermd wonen.

Dagelijkse gang van zaken

De huishoudelijke taken zoals koken, boodschappen doen en schoonmaken worden zoveel mogelijk door de bewoners zelf gedaan. Als het nodig is, helpen de begeleiders daarbij of nemen alle taken voor hun rekening. Op sommige woonlocaties is de begeleiding 24 uur per dag aanwezig. Er zijn ook diverse woonlocaties waarbij de bewoners minder begeleiding nodig hebben. Op deze locaties is de begeleiding overdag aanwezig. ’s Nachts kunnen bewoners telefonisch contact opnemen als er wat aan de hand is.

Locaties

Alle woonvoorzieningen zijn kleinschalig. Hierdoor is het mogelijk voor elke bewoner de best passende woonvoorziening te vinden. De faciliteiten voor kleinere of grotere groepen mensen die beschermd wonen liggen verspreid over verschillende woonwijken in de Haagse regio. Elke woonvorm heeft een woonkamer, keuken en andere ruimtes voor gemeenschappelijk gebruik. Elke bewoner heeft in principe een eigen zit-slaapkamer.

Bekijk hier het overzicht van onze locaties.

Volledig pakket thuis (VPT) en individueel beschermd wonen (IBW)

Naast beschermd wonen biedt de Stichting Anton Constandse ook het volledig pakket thuis (VPT) en individueel beschermd wonen (IBW). Meer informatie hierover kunt u opvragen via 070-321 02 14.

Klik hier voor meer informatie over de aanmelding.