Activiteiten

Een passende invulling van de dag (dagbesteding) zorgt voor regelmaat, persoonlijke ontwikkeling en sociale contacten. Werk, opleiding, sport en hobby’s geven mensen de kans weer betekenis te geven aan hun leven, gezonder te worden en te genieten van de nieuwe talenten die ze ontdekken. De Stichting Anton Constandse vindt activering belangrijk en biedt een gevarieerd programma onder de naam Anton Aktief.

Activiteiten Anton Aktief

Anton Aktief organiseert activiteiten in de ochtend, middag en avond. Het programma wordt zo veel mogelijk afgestemd op de wensen van de bewoners/cliënten en verandert elke drie maanden. Klik hier voor het huidige activiteitenaanbod.

Anton Aktief organiseert de activiteiten op twee verschillende locaties: Zeester en Serre. Maar niet alles gebeurt binnen de muren. Anton Aktief gaat ook naar buiten, bijvoorbeeld naar het zwembad, de sportschool of het voetbalveld.

Toeleiding naar (betaald) werk

Naast het kwartaalprogramma kunnen bewoners/cliënten ook aan de slag als gastvrouw of gastheer op de drie locaties van Anton Aktief of bij een woonlocatie van de stichting. We begeleiden onze bewoners/cliënten ook naar vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld op een kinderboerderij of als maatje voor ouderen in een verzorgingstehuis en naar betaald werk. Hiervoor maken we gebruik van de nieuwe methodiek Individuele Plaatsing en Steun (IPS) waarbij begeleiders met bewoners/cliënten die gemotiveerd zijn om aan het werk te gaan, op zoek gaan naar een baan.

Herstelbureau ‘De Regisseur’

De Regisseur is een ontmoetingsplek voor iedereen. De bezoekers zijn er met elkaar en voor elkaar. Vindt u het leven een prachtige ontdekkingsreis en wilt u anderen een stukje verder op weg helpen? Of heeft u juist meer tegenwind en kunt u wel wat steun gebruiken? In beide gevallen bent u op uw plek bij De Regisseur, want juist die mix van bezoekers is onze kracht. Voor meer informatie: De Regisseur