Inspirerend werkbezoek forensisch beschermd wonen

10/5/2023

Inspirerend werkbezoek forensisch beschermd wonen

Op maandag 8 mei vond een werkbezoek plaats op de locaties Baars en de Scheepmakerstraat. We verwelkomden Tweede Kamerlid Joost Sneller van D66, Samantha Bilgi, senior beleidsmedewerker D66 en de directeur van Valente, Esme Wiegman.

Op de Baars voerden we boeiende gesprekken over het belang van beschermd wonen, met specifieke focus op cliënten met een forensische beschikking. We gaven hen een waardevol kijkje in onze dagelijkse praktijk en deelden vol enthousiasme onze visie over ondersteuning voor alle cliënten die bij ons komen wonen, ongeacht hun beschikking. Naast deze onderwerpen, stonden we uitgebreid stil bij de kracht van de herstelgedachte en onze methodiek.

Op de Scheepmakerstraat deelde Willem zijn persoonlijke verhaal, waarbij hij openhartig sprak over zijn reis naar Anton Constandse, zijn voortdurende herstelproces en hoe hij de ondersteuning vanuit onze organisatie ervaart. Zijn persoonlijke verhaal raakte eenieder diep en zorgde voor een onuitwisbare indruk.

Wij willen graag onze dank uitspreken aan de twee betrokken teams en natuurlijk aan Willem, die de moed had om zijn verhaal met ons te delen. Dit werkbezoek heeft een actief en positief inkijkje gegeven in de wereld van beschermd wonen.

Willem en Esmé Wiegman, directeur Valente