Nieuws | 4/11/2021

Aanvullende maatregel: mondkapjesplicht

Op 02 november heeft er een persconferentie plaatsgevonden en heeft de Rijksoverheid een persbericht gepubliceerd. Hierin is te lezen dat er steeds meer mensen besmet zijn en meer mensen in het ziekenhuis liggen als gevolg van het corona virus.  Opnieuw is benadrukt om de anderhalve meter tot elkaar aan te houden en jezelf aan de hygiënemaatregelen te houden. Daarnaast wordt de mondkapjesplicht en het corona toegangsbewijs breder ingezet.

Wil je het persbericht in eenvoudige taal lezen? Klik dan hier.

Wat zijn de geldende maatregelen binnen Anton Constandse?

• Was regelmatig je handen
  • Nies/hoest in je elleboog
  • Ventileer alle binnenruimtes goed
  • Heb je klachten? Laat je testen en blijf thuis
  • Houd anderhalve meter afstand
  • Draag een mondkapje bij mogelijke verdenking van besmetting

Mondkapjes

In het vorige nieuwbericht hebben we gecommuniceerd dat de mondkapjesplicht vervallen is. Door de oplopende besmettingen en landelijke corona maatregelen, zal vanaf zaterdag 6 november ook bij ons weer een mondkapjesplicht van toepassing zijn.

Het mondkapje is vanaf zaterdag 6 november verplicht:

• Wanneer je geen anderhalve meter afstand tot ondersteuners en/of (andere) cliënten kunt houden.
  • In de algemene ruimtes van het hoofdkantoor op de Werf en onze woonlocaties.
  • Tijdens de vervoersbewegingen naar bijvoorbeeld een participatie locatie.

Corona toegangsbewijs

Op steeds meer plekken wordt het coronatoegangsbewijs gevraagd. We volgen de ontwikkelingen daarom op de voet. De meest recente informatie rondom het coronatoegangsbewijs en onze participatie activiteiten (buiten onze organisatie) zijn bij de collega’s van participatie op te vragen.