Nieuws | 20/10/2021

Welke corona maatregelen gelden bij Anton Constandse?

De gevolgen van eventuele besmettingen hebben een grote impact op onze ondersteuning. Aangezien wij het essentieel vinden dat dit doorloopt zonder problemen, hanteren wij een strenger beleid dan de overheid nu voorschrijft. Dit gecombineerd met de stijgende besmettingscijfers, is het goed om met elkaar weer helder te hebben welke corona maatregelen bij Anton Constandse nu gelden.

Wat zijn de geldende maatregelen binnen Anton Constandse?

• Was regelmatig je handen
  • Nies/hoest in je elleboog
  • Ventileer alle binnenruimtes goed
  • Heb je klachten? Laat je testen en blijf thuis
  • Houd anderhalve meter afstand
  • Draag een mondkapje bij mogelijke verdenking van besmetting

Basismaatregelen
De basismaatregelen gelden voor iedereen, dus ook bij ons.

• Door regelmatig je handen te wassen, je elleboog te gebruiken bij niezen & hoesten, voorkom je besmetting via het aanraken.
  • Testen en thuisblijven bij klachten blijft onverminderd belangrijk. Een thuistest geeft een eerste indicatie, maar alleen door het testen via de GGD weet je zeker of je besmet bent met corona of niet. Dus heb je klachten? Maak een afspraak bij de GGD.
  • Tot slot helpt frisse lucht om de overdracht van het virus te beperken. Dus is het belangrijk om meerdere keren per dag de binnenruimtes goed te ventileren. Maak met je ondersteuner en/of medebewoners afspraken hierover, zodat het goed geregeld wordt.

Anderhalve meter afstand houden
Als mensen dicht bij elkaar zijn, kan het coronavirus heel snel aan anderen worden doorgeven. Om die reden is het belangrijk om de anderhalve meter afstand te houden. Dit houdt in dat bij interactie met mede-cliënten en ondersteuners we de anderhalve meter afstand zo veel mogelijk vasthouden.

Mondkapjes
De mondkapjesplicht is vervallen, ook bij ons. Alleen op het moment dat er sprake is van een (mogelijke) besmetting of wanneer een medecliënt dit prettig vindt, dan verwachten we dat je het mondkapje draagt. Ook wanneer je het zelf prettiger vindt om het mondkapje wel te dragen, is dat natuurlijk mogelijk.