Nieuws | 9/6/2021

Versoepeling corona maartregelen

Er worden nu snel steeds minder mensen met corona in het ziekenhuis opgenomen. En het aantal mensen dat gevaccineerd wordt, stijgt hard. Daarom heeft het kabinet besloten stap 3 van het openingsplan een paar dagen eerder te zetten. Per afgelopen zaterdag 5 juni zijn de meeste locaties in ons land open onder voorwaarden. Met coronatoegangsbewijzen kan er voor sommige activiteiten meer, zoals meer bezoekers. Ook is het kabinet voornemens om andere versoepelingen versneld door te voeren.

Wat betekent dit voor ons?

• Cliënten weer meer bezoekers mogen ontvangen. Maximaal vier bezoekers per dag in plaats van één bezoeker per dag.
  • De groepsgrootte om naar buiten te gaan is aangepast naar vier mensen.
  • De regels rondom activiteiten sporten, musea bezoeken, pretparkbezoeken aangepast zijn. Neem contact op met de ondersteuners van participatie over de mogelijkheden.
  • Terrassen en eetgelegenheden een verruimde openingstijd hebben gekregen van 06.00 tot 22.00 uur, met een maximum van vier gasten per tafel.

De versoepeling betekent voor ons wel dat wij de basismaatregelen goed in acht nemen. Dus houd je aan anderhalve meter afstand, was je handen en laat je testen als je je niet lekker voelt.