Nieuws | 21/4/2021

Veiligheid tijden corona; eerste versoepeling

Vanaf 28 april wordt een aantal maatregelen versoepeld. Steeds meer mensen krijgen een vaccinatie tegen corona, waardoor snel minder mensen ziek zullen worden. De verwachting is dat het aantal nieuwe ziekenhuisopnames gaat afnemen. De samenleving stap voor stap openen is niet zonder risico’s. Maar het kabinet kijkt ook naar het maatschappelijke en economische belang. Daarom neemt het kabinet de eerste voorzichtige stap in het openingsplan op 28 april.

Nalezen?

• Het complete persbericht kun je hier vinden.
  • Lees je het persbericht liever in eenvoudige taal, dan kan je deze hier terugvinden.
  • Corine Matser heeft ook van deze persconferentie weer een overzichtelijke infographic gemaakt. Je kunt deze hier downloaden.

De versoepeling betekent voor ons wel dat wij de basismaatregelen goed in acht nemen. Dus houd je aan anderhalve meter afstand, was je handen en laat je testen als je je niet lekker voelt.