Nieuws | 24/2/2021

Veiligheid tijdens corona: update

Gisteren is duidelijk geworden dat we voorzichtig iets meer lucht krijgen tijdens deze lockdown. Het demissionair kabinet heeft besloten om beperkt en weloverwogen iets meer risico te nemen. Ondanks dat de lockdown en avondklok tot minimaal 15 maart van kracht blijven, zijn ook er ook enkele maatregelen die worden versoepeld. Zo mogen de kapper en masseurs weer aan de slag en zijn de regels rondom het sporten tot en met 26 jaar versoepeld.

Wat betekent dit?
• Als cliënt mag u maximaal één bezoeker ontvangen of één visite afleggen per dag
• De avondklok blijft geldig tot 15 maart. Werkt u in de avonduren? Zorg dan dat u uw werkgeversverklaring en eigen verklaring op zak hebt.
• De dagbesteding blijft open met de reeds bestaande maatregelen.
• Voor informatie over sportactiviteiten, kan er contact worden opgenomen met de contactpersoon van Participatie.
• Alle overige maatregelen blijven gewoon van kracht.

Cliënten die de dagbestedingslocaties bezoeken dragen dan een niet-medisch mondkapje. Dit is een mondkapje zoals gebruikt wordt in het openbaar vervoer. Indien nodig verstrekken wij deze mondkapjes. Tot slot houden wij ons aan gebruik van medische mondkapjes voor onze medewerkers en onze externe vrijwilligers.

Dit is aanvullend op onze algemene hygiënemaatregelen:
• handen wassen;
• hoest en nies in de binnenkant van de ellenboog;
• gebruik papieren zakdoekjes;
• schud geen handen;
• houd binnen en buiten 1,5 meter afstand van anderen.

Bij bezoek aan een van onze woonlocaties wordt vooraf aan de hand van een korte vragenlijst een gezondheidscheck gedaan (triage). Heeft u naar aanleiding hiervan vragen, dan kunt u contact opnemen met de ondersteuner of participatiemedewerker van de betreffende locatie.