Nieuws | 28/1/2021

Vaccinatie voor cliënten update 2

Graag geven we je een korte update inzake de corona vaccinatie. Tot op heden is er nog veel onduidelijkheid over wanneer jij als cliënt precies het vaccin gaat krijgen.

De flowchart van de rijksoverheid lijkt heel duidelijk, maar het blijkt dat de praktijk toch ingewikkelder is. Dit betekent voor ons dat wij nog vol in de gesprekken zitten om ervoor te zorgen dat je en de overige cliënten zo goed mogelijk worden vertegenwoordigd.

Wat is de huidige stand van zaken?
Ondanks dat nog niet alles zeker is, willen we de huidige stand van zaken delen. Zodat je een beeld hebt waar we nu staan. Hou dus een slag om de arm, want alles kan nog wijzigen.

Ben je een ambulante cliënt of woon je begeleid zelfstandig?
Dan word je opgeroepen via de GGD/huisarts. In de flowchart van de rijksoverheid val je, net als andere burgers, in de groep 60+ of 18-60-jarigen, met of zonder medische indicatie. Dit geldt dus voor de cliënten begeleid zelfstandig wonen en ambulante cliënten.

Woon je in een beschermde woonvorm?
Cliënten binnen een beschermde woonvorm worden waarschijnlijk met prioriteit gevaccineerd, als onderdeel van de groep intramurale GGZ cliënten. Daarbij worden cliënten boven de 60 en kwetsbare cliënten mogelijk eerder opgeroepen dan de overige. Het is nog onduidelijk wie de vaccinatie gaat uitvoeren. Het is en ook nog onduidelijk wanneer dit gaat gebeuren.

Informatie over het vaccin
Wil je meer informatie over het vaccin zelf? Kijk dan op de website van RIVM. Via deze link kom je direct bij de veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden. Deze worden regelmatig aangevuld. Ook is er een filmpje waarin op een heldere manier de vaccinatie wordt uitgelegd; corona.steffie.nl/vaccinatie. Een aanrader voor iedereen die liever een animatie bekijkt

Zodra er nieuws is, informeren we je uiteraard direct. We kijken er naar uit om meer duidelijkheid te kunnen geven.