Nieuws | 20/1/2021

Veiligheid tijdens corona: bezoekregeling aangepast

1 bezoeker per dag
Vanmiddag, 20 januari 2021, zijn de maatregelen tot het ontvangen van bezoek aangescherpt. Ook volgt er mogelijk een avondklok, afhankelijk van het Kamerdebat. Het kabinet maakt zich grote zorgen om de Britse variant van het coronavirus, die nog besmettelijker is dan het virus dat we al kennen. Daarnaast zijn er andere varianten van het virus waar zorgen over bestaan. Er zijn extra maatregelen nodig om die nieuwe varianten van het virus onder controle te krijgen.

Wat betekent dit concreet?
De wijziging houdt in dat je als cliënt maximaal één persoon (in plaats van twee) per dag op bezoek mag ontvangen. Ook als jezelf op visite gaat, is het beperkt tot één adres per dag. Voor wat betreft de overige maatregelen zijn er geen aanpassingen en blijven deze van kracht.

Avondklok
Over de avondklok vindt er eerst nog een Kamerdebat plaats. Pas na instemming van de Tweede Kamer gaat deze maatregel in. Indien de avondklok wordt ingesteld mag je tussen 20.30 uur en 04.30 uur niet naar buiten, behalve voor je werk of calamiteiten. Indien deze maatregel wordt aangenomen, dan plaatsen we hierover een update op onze website.