Nieuws | 13/1/2021

Veiligheid tijdens corona: tot en met ten minste 9 februari in lockdown

Dat was gisteren de boodschap van de minister-president Mark Rutte. Het aantal Nederlanders dat besmet wordt met het coronavirus neemt licht af, maar niet snel genoeg. Dat betekent dat de lockdown enig effect heeft. Nu is het van belang dat de dagelijkse besmettingen nog verder en sneller dalen, zodat het aantal patiënten met corona in de ziekenhuizen daalt. Vandaar dat de lockdown verlengd is. Daarbij baart de nieuw opgedoken Britse variant van het virus zorgen. Het Outbreak Management Team doet hier nu extra onderzoek naar, ook onderzoeken zij de mogelijkheid van de avondklok.

Gevolgen voor cliënten en hun bezoekers
Ten aanzien van de maatregelen zijn er geen wijzigingen. Cliënten mogen maximaal 2 personen per bezoekmoment per dag bezoek ontvangen. Wij verwachten dat de bezoekers bij bezoek aan een cliënt op de woonlocatie een medisch mondkapje dragen. Deze wordt op de woonlocatie uitgereikt.

Dagbesteding/sportactiviteiten
De dagbesteding vindt zoveel mogelijk doorgang binnen de richtlijnen van het RIVM.
Voor sportactiviteiten houden wij ons aan onderstaande regels voor sport en spel : Regels voor binnen en buiten | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl. Cliënten die de dagbestedingslocaties bezoeken dragen dan een niet-medisch mondkapje. Dit is een mondkapje zoals gebruikt wordt in het openbaar vervoer. Indien nodig verstrekken wij deze mondkapjes.

Tot slot houden wij ons aan gebruik van medische mondkapjes voor onze medewerkers en onze externe vrijwilligers. Dit is aanvullend op onze algemene hygiënemaatregelen:

• handen wassen;
  • hoest en nies in de binnenkant van de elleboog;
  • gebruik papieren zakdoekjes;
  • schud geen handen;
  • houd binnen en buiten 1,5 meter afstand van anderen.
  • Bij bezoek aan een van onze woonlocaties wordt vooraf aan de hand van een korte vragenlijst een gezondheidscheck gedaan (triage).

Heeft u naar aanleiding hiervan vragen, dan kunt u contact opnemen met de ondersteuner of participatiemedewerker van de betreffende locatie.