Nieuws | 11/11/2020

Veiligheid tijdens corona: aanvullende maatregelen

In ons vorige nieuwsbericht hebben we gecommuniceerd over de richtlijn rondom het gebruik van medische mondkapjes voor onze medewerkers en onze externe vrijwilligers. Dit is aanvullend op onze algemene hygiënemaatregelen:

• handen wassen;
  • hoest en nies in de binnenkant van de elleboog;
  • gebruik papieren zakdoekjes;
  • schud geen handen;
  • houd binnen en buiten 1,5 meter afstand van anderen.

Bij bezoek aan een van onze woonlocaties wordt vooraf aan de hand van een korte vragenlijst een gezondheidscheck gedaan (triage).

In deze nieuwsupdate informeren we jullie over de aanvullende maatregelen die sinds 15 oktober gelden:

• Wij vinden het belangrijk dat cliënten bezoek kunnen blijven ontvangen. Om het risico op besmetting zo klein mogelijk te houden vragen we cliënten op de woonlocaties het bezoek tot één bezoekmoment per dag te beperken met een maximum van 2 bezoekers per bezoekmoment (met ingang van 5 november);
  • Bezoekers dragen bij bezoek aan een cliënt op de woonlocatie een medisch mondkapje. Deze wordt op de woonlocatie uitgereikt;
  • Cliënten die de dagbestedingslocaties bezoeken dragen een niet-medisch mondkapje. Dit is een mondkapje zoals gebruikt wordt in het openbaar vervoer. Indien nodig verstrekken wij deze mondkapjes.
  • De dagbesteding vindt zoveel mogelijk doorgang binnen de richtlijnen van het RIVM. Voor sportactiviteiten houden wij ons aan onderstaande regels voor sport en spel: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven.
    • Aanvullende regels voor sport en spel:
      • Per 05 november 22:00 uur zijn sportactiviteiten zeer beperkt mogelijk
      • Alleen sporten die met een onderlinge afstand van 1,5 meter kunnen, zijn toegestaan
      • Maximaal 2 personen mogen buiten samen sporten/wandelen
      • Maximaal 4 personen mogen binnen samen sporten
      • Er wordt geen competitie gespeeld
      • Toeschouwers zijn niet toegestaan

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en van de Nederlandse GGZ op de voet en vertalen dit naar onze organisatie. Totdat er nieuwe (landelijke/regionale) maatregelen worden getroffen, blijven bovenstaande maatregelen van toepassing.

Heeft u naar aanleiding hiervan vragen, dan kunt u contact opnemen met de ondersteuner of participatiemedewerker van de betreffende locatie.