Nieuws | 4/6/2020

Richtlijn bezoekersbeleid rondom corona versoepeld

Stichting Anton Constandse versoepelt het bezoekersbeleid. De versoepeling gaat in per 1 juni 2020.

Bezoekregeling

Om besmetting op de locatie te voorkomen is het belangrijk dat bezoekers met (één van) de volgende klachten hun bezoek uitstellen: neusverkoudheid, spierpijn, benauwdheid, hoesten, keelpijn of koorts. Dit geldt niet voor klachten die passend zijn bij hooikoorts of een andere chronische aandoening. Bij binnenkomst zal de ondersteuning dit navragen bij de bezoeker. Bezoekers met één of meer van deze klachten kunnen helaas niet worden toegelaten.

Daarnaast zijn de algemene hygiëne maatregelen aan de orde:

– Houd 1,5 meter afstand

– Schud geen handen

– Bij binnenkomst en vertrek handen wassen

De stichting heft de richtlijn op, in overeenstemming met de maatregelen van het RIVM, om één bezoeker per dag te ontvangen. Dit betekent dat cliënten naar eigen wens bezoek kunnen ontvangen. Hierbij is echter sprake van maatwerk: bij sommige locaties is het risico groter dan bij andere locaties, waardoor een locatie kan besluiten om het bezoek beperkt te houden. De ondersteuning zoekt dan naar een passende oplossing voor het ontvangen van bezoek; bijvoorbeeld buiten afspreken, als veiliger alternatief voor bezoek.