20/5/2019

Training kwetsbare vrijwilligers

Zowel Stichting Anton Constandse als Kompassie begeleiden mensen met een psychische kwetsbaarheid naar vrijwilligerswerk. Waar zij nogal eens tegenaan lopen is dat de kennismaking in eerste instantie positief verloopt, maar dat eenmaal aan het werk de samenwerking toch tegenvalt. De verwachtingen over en weer stemmen niet overeen, de vrijwilliger komt niet goed uit de verf en/of vertoont gedrag waar de organisatie niet goed raad mee weet.

Vanuit deze gedeelde ervaring hebben wij de handen ineen geslagen en samen een training ontwikkeld. Deze training biedt een verdieping en geeft handvatten aan vrijwilligerscoördinatoren, begeleiders en/of vrijwilligers om samen te werken met kwetsbare vrijwilligers.

Tijdens de training zullen we ingaan op de kwetsbaarheid zelf. Wat maakt iemand kwetsbaar en hoe kun je dit zelf ervaren? Wat neem je zelf mee naar de werkvloer? We behandelen een stukje communicatie en zoomen vooral in op de praktische begeleiding. Hiervoor maken we gebruik van een zelf ontworpen tool.

Wij hopen hiermee meer bekendheid, begrip en daarmee ook meer mogelijkheden voor vrijwilligerswerk te creëren voor mensen met een psychische kwetsbaarheid. Uiteindelijk is iedereen immers gebaat bij een succesvolle en blijvende match!

Denk je: dit is wat voor mijn organisatie? Schrijf je dan in.
De training bestaat uit twee dagdelen en kan gegeven worden bij jullie organisatie of bij ons op locatie.

De eerste training staat gepland voor 3 en 10 oktober 2019 van 13.00-16.30 uur.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

Hilma Neeleman
Stichting Anton Constandse