15/4/2019

Bandsessies: release nieuw album

Het muziekproject Bandsessies heeft een nieuw album ‘Ondertussenboven’ uitgebracht tijdens een release party in het Paard Café. Bandsessies bestaat uit medewerkers van Stichting Anton Constandse die samen met de cliënten van de stichting muziek maken. “Het begon jaren geleden als dagbesteding maar dat is helemaal uit de kluiten gegroeid”, vertelt bandlid Martijn Schaepman op Den Haag FM.

Volgens de mannen van Bandsessies en de gastmuzikanten is muziek de ideale uitlaatklep voor emoties en bevordert het de cognitieve en sociale vaardigheden op een ontspannen manier. Zo heeft Share!, de artiestennaam van Sharon Overkamp, meerdere verhalen te vertellen middels haar muziek. “Er komen onderwerpen van aanranding, verslaving en onbegrip langs”, vertelt Sharon. “Het is een hulp bij de therapie, een levensreddend middel voor mij eigenlijk.”

Het album, met daarop het nummer van Share! genaamd ‘Secretly’, is sinds zaterdag officieel uit. ‘Ondertussenboven’ is online te beluisteren en op vinyl te koop bij HD Records Scheveningen en Paagman.

Luister HIER naar het interview met Martijn Schaepman en Sharon Overkamp op Den Haag FM.