14/2/2019

Het nieuwe Bandsessies album is eindelijk online

Het nieuwe Bandsessies album is eindelijk online te beluisteren via Spotify, Deezer of Soundcloud!

Spotify
Deezer
Soundcloud

Het nieuwe album genaamd ‘Ondertussenboven’ wordt gepresenteerd op zaterdag 13 april in het Paardcafe.
Zet deze datum in je agenda & kom kijken/ luisteren met cliënten.

Het heeft een aantal jaren geduurd dit album goed af te kunnen ronden. Het album ‘Ondertussenboven’ verschijnt in een kleine oplage van 300 Elpees.

Alle Bandsessies artiesten / bandcoaches zijn er erg content mee & horen graag wat jullie ervan vinden!
Inmiddels zijn er alweer nieuwe songs & plannen in de maak, om bijv. een solo album voor een aantal Bandsessies artiesten op te gaan nemen.

‘Ondertussenboven’

Met dit bijzondere vervolg op het 2de album ‘Baas van het Geraas’ komen de meest uiteenlopende genres aan bod, voor de eerste keer met medewerking van diverse Haagse gastmuzikanten; Koen Herfst, Gijsbert Diteweg, Tess van der Zwett, Renee van Ginkel & Roeland Drost.

Laat je meenemen op een intellectuele vlucht door de wolken, een klim tijdens de ‘Tour de France’, een strijd tegen verslaving, de donkere kant van liefde, eenzaamheid en een hete, jolige hommage aan ADO Den Haag.

Sinds 2004 musiceren 3 bandcoaches, Tjebbe Borggreve, Martin Pakvis & Martijn Schaepman van de Stichting Anton Constandse met muzikanten uit de GGZ, onder de naam ‘Bandsessies’.
Het gehele jaar wordt 1 dag in de week gemusiceerd, gecomponeerd en regelmatig wordt het eigen werk ten gehore gebracht op lokale poppodia en festivals. Er zijn momenteel 12 artiesten/ bands die door Bandsessies worden gecoacht op oefenlocatie Popradar te Den Haag. ‘Bandsessies’ is een muzikale whirlpool van creativiteit, emotie, regelmaat, houvast & succeservaringen.

De kracht van muziek maakt dit, ook voor een derde keer, tot een bijzonder album.

www.bandsessies.nl

Bandsessies

Als je samen muziek maakt vallen grenzen weg. Verschillen doen er niet meer toe. De één speelt gitaar de ander drumt, de derde speelt bas of zingt. Je hebt elkaar nodig, ieder in zijn eigen rol, in zijn eigen kracht.
Dat de één hulpverlener is, en de ander cliënt? Dat heeft geen belang. De een begint net, de ander speelt al jaren. Tamboerijn is net zo belangrijk als de piano.
In muziek kun je je uitdrukken. Iets van je verdriet en je sores. Maar ook van je hoop en je beste momenten. Dat is universeel, en in het maken van muziek, een creatief proces, kan je boven jezelf uitstijgen, jezelf en anderen verbazen: Hé dat kan ik ook! Hoor je dat?
Al een aantal jaren is een groep enthousiaste mensen bezig om via muziek heel direct contact te maken met anderen, een plek te bieden om te groeien en te leren, van betekenis te zijn. Samen plezier te hebben.
Muziek therapie is zo goed als wegbezuinigd uit de GGZ. Maar deze jongens laten zich niet ontmoedigen: geloven hoe dan ook in de potentie van samen musiceren, iets tot stand te brengen daar van te genieten met elkaar.
Dat werpt zijn vruchten af, al jaren. Hoor maar.

Rogier d’Ailly
Sociaal psychiatrisch ondersteuner