array(4) { [0]=> string(84) "https://stichtingantonconstandse.nl/app/uploads/2018/10/logo-divers-den-haag-alt.png" [1]=> int(179) [2]=> int(155) [3]=> bool(false) }
Nieuws | 17/10/2018

Stichting Anton Constandse volgt leergang bij Divers Den Haag

De Stichting Anton Constandse is een van de deelnemers van de ‘beweging’ Divers Den Haag. Divers Den Haag is een netwerk van actieve mensen binnen Haagse organisaties en van samenwerkingsverbanden. Zij werkt al bijna tien jaar aan interculturele, moderne organisaties die in verbinding staan met de veranderende stad Den Haag met als doel dat alle Haagse burgers zich herkend en erkend voelen in een rol die bij hen past.

Een van de manieren om aan dit doel te werken is door scholing aan te bieden, bijvoorbeeld de leergang ‘Diversiteit en Sensitiviteit’, die afgelopen september is gehouden. Omdat de Stichting Anton Constandse een deelnemer is bij Divers Den Haag kan zij deze leergang gratis aanbieden aan haar vrijwilligers; afgelopen september namen er 3 vrijwilligers deel en ook voor de komende leergang stromen de aanmeldingen binnen.

Dat zij hier enthousiast over waren bleek wel uit de reacties na afloop:

“Deelnemen aan de leergang Diversiteit & Sensitiviteit is echt een eye-opener. Alles wat je leert van de trainers, presentaties en de groepsopdrachten laten je bewust worden en reflecteren op jezelf. (…) Je wordt bewuster van de diversiteit om je heen en leert er beter mee om te gaan”

“met veel nieuwsgierigheid deze twee toptrainers aangehoord; Baukje en Jan zijn een goed en ervaren koppel die onze groep liet inzien dat ‘er meer is achter de hoofddoek en bij onze Niet-westerse Nederlanders’.”

“Ik dank de Stichting Anton Constandse voor deze kans en zal er in de dagelijkse praktijk zeker mijn voordeel mee doen.”

Naast de opleidingen die wij onze vrijwilligers gratis kunnen aanbieden maken ook verschillende medewerkers van werkeenheden en bureaus van de Stichting Anton Constandse regelmatig gebruik van het scholingsaanbod van Divers Den Haag. Ook eens benieuwd naar deze cursussen en activiteiten? Kijk eens op de websit van Divers Den Haag.