Verhaal | 5/7/2017

Hennie – vrijwilliger

“Sinds 2015 werk ik als vrijwilliger bij Stichting Anton Constandse. Ik heb altijd gewerkt, eerst als verpleegkundige en daarna 22 jaar met veel plezier bij het UWV. Na mijn pensioen wilde ik graag aan de slag blijven. Via mijn zoon Jeroen, werkzaam bij de stichting, kwam ik op het idee me aan te melden als vrijwilliger.

Koken en gezonde voeding zijn mijn hobby’s en zodoende ging ik aan het werk op de ‘s Gravenzandelaan om daar voor cliënten te koken. Al snel maakte ik meer contacten binnen de stichting en nu kook ik ook op de Newtonstraat, fiets ik maandelijks mee met de fietstocht van De Regisseur en voer zelfs gesprekken met cliënten voor IPS.

Ik vind het belangrijk om waardering te krijgen voor mijn werk als vrijwilliger, zoals het extra bedankkaartje dat ik laatst kreeg toen ik een pan soep had gemaakt. Het is fijn als je ertoe doet en ik voel me thuis binnen Stichting Anton Constandse. Door op personeelsborrels aanwezig te zijn hoor je ook over de laatste ontwikkelingen en de koers binnen de organisatie. Dit versterkt het gevoel van verbondenheid met elkaar.

Psychiatrie, en met name geconfronteerd worden met het psychisch lijden van mensen is nieuw voor mij en het raakt mij. Ik wil me graag inzetten om dit lijden wat draaglijker te maken en ook het personeel hierbij te ondersteunen. Als ik dan hoor dat de avond dat ik kook de enige avond is dat alle cliënten aan tafel zitten, dan blijf ik dit werk nog met veel voldoening doen.”