Professionals

Een van de manieren waarop wij werken aan de kwaliteit van onze ondersteuning is door in te zetten op professionaliteit en zelfstandige beroepsuitoefening. Potentiële medewerkers worden zorgvuldig geselecteerd en er is een uitgebreid opleidingsprogramma voor nieuwe en huidige medewerkers. Er is in 2013 zelfs een landelijk erkende post-hbo-opleiding in samenwerking met de Hogeschool Leiden ontwikkeld, gericht op herstelondersteuning. Hier worden hbo-geschoolde medewerkers opgeleid tot sociaal psychiatrisch ondersteuner.

Herstelondersteunende organisatie

In de gehele organisatie staat herstelondersteuning centraal. Vanuit 33 zelfstandig opererende werkeenheden wordt de ondersteuning aan cliënten vormgegeven en hierbij worden zij vraaggericht gefaciliteerd vanuit het hoofdkantoor van de organisatie. De speciaal opgeleide professionals bepalen zelf de inhoud van hun werkzaamheden en kunnen op deze wijze de cliënten een passende omgeving en op maat gesneden ondersteuning bieden die het persoonlijke herstelproces bevordert.