Reiger

Beschermd wonen in Ypenburg

Bij Reiger is plaats voor 18 mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid. Zij leren om weer zelfstandiger te wonen. Sommigen groeien via Reiger door van beschermd wonen naar (begeleid) zelfstandig wonen.

Reiger

“Op locatie Reiger heb ik geleerd om zélf iets van mijn leven te maken. Dankzij de ondersteuning en de goede structuur ben ik nu aan het studeren en ben ik weer trots op mezelf!” - bewoner Reiger

De woningen bij Reiger

• Elke bewoner een eigen kamer
  • Gezamenlijke woonkamer en keuken
  • Gedeelde douche en toilet

Locatie Reiger bestaat uit 3 woningen in een modern hofje aan het water, in Ypenburg. Elke woning heeft 6 bewoners. Iedereen zorgt met elkaar voor de huishoudelijke taken. Dat betekent dat je (samen) kookt, boodschappen doet en schoonmaakt.

In De Boeg, de plek waar alle bewoners welkom zijn, drink je samen koffie. Het is ook een plek voor activiteiten. Sporten wordt gestimuleerd en drie keer per week aangeboden.

Ondersteuning op deze locatie

Je wil graag zo zelfstandig mogelijk functioneren in een veilige woonomgeving. Wij helpen je daarbij. Je leert bijvoorbeeld hoe je regelmaat in jouw leven kunt brengen en waarmee je jouw dagen kunt invullen. Omdat jij andere doelen, wensen en mogelijkheden hebt dan jouw medebewoners, stellen we onze ondersteuning af op wat jij wil en (al) kan.