Pluut

Beschermd wonen in de Gaarden

Pluut is een plek voor mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid in combinatie met een drugs- en/of alcoholverslaving. Hier proberen 10 mensen regelmaat in hun leven terug te krijgen. Er wordt niet ingezet op ‘clean’ worden van drugs en/of alcohol, maar op leven met een verslaving en psychiatrische klachten. De nadruk ligt op het pakken van regie en het zelf inrichten van jouw leven. Je mag bij Pluut met mate (hard)drugs en/of alcohol gebruiken.

Pluut

“Bij Pluut woon ik op een kleine, zelfstandige groep, waardoor ik aan doelen kan werken voor de langere termijn.” – bewoner van Pluut

De woningen bij Pluut

• Elke bewoner een eigen kamer
  • Gezamenlijke woonkamer en keuken
  • Gedeelde douche en toilet

Bij Pluut in de Gaarden leven bewoners dicht op elkaar. Daardoor is er een sterke saamhorigheid. Mensen spreken elkaar aan op zaken, die niet volgens de afspraken gaan. Een afspraak is bijvoorbeeld dat iedereen de gezamenlijke woonkamer netjes houdt, zodat het een fijne plek is om koffie te drinken en samen te eten. Je maakt ook je eigen kamer schoon.

Er zijn verschillende activiteiten op deze locatie. Ze zijn zowel individueel als groepsgericht, maar nooit verplicht om aan mee te doen.

Ondersteuning op deze locatie

We stellen samen met jou een ondersteuningsplan op. Hierin staan doelen die je wil behalen en zaken die je wil regelen. Eigen regie en zelfstandigheid staan centraal. We spreken af wat je zelf kan en doet, en waar je ondersteuning bij krijgt. Zo werken we samen aan jouw wensen en mogelijkheden.