13/12/2016

Foto’s verkocht aan Beeld en Geluid

Ron heeft na lange tijd zijn hobby (fotograferen) opgepakt. Hier heeft hij in het verleden een opleiding in gevolgd maar dat was nog in het analoge tijdperk. Nu alles digitaal is zijn de mogelijkheden nagenoeg onbeperkt.

Via Anton Aktief is Ron de cursus fotografie gaan doen en heeft hij op veel verschillende locaties foto’s gemaakt, die hij altijd vol trots aan iedereen laat zien. Mensen die dan goed kijken zien dan dat deze foto’s dankzij digitale bewerkingen zijn omgevormd tot kleine kunstwerken.

Toen de foto’s van Ron gezien werden door een behandelaar was zij dermate onder de indruk dat zij er één wilde kopen, wat de aanzet bleek om na nadenken over andere mogelijkheden dan alleen foto’s ten toon te spreiden.

Via een traject van onderzoek, goede afdrukken, passe partouts laten snijden en geschikte lijsten vinden zijn de foto’s van Ron helemaal ‘verkoop klaar’ gemaakt. Dat heeft er nu zelfs toe geleid dat er zelfs vijf foto’s verkocht zijn aan het instituut van Beeld en Geluid in Hilversum. Omdat dit zo’n bijzonder en moment was is Ron op 30 november zijn werk persoonlijk komen overhandigen.